Socio-Communication Hybridity as the Phenomenon of the Contemporary Information Society
Abstract
The development of the modern digital integrated communications that possess the significant potential of social intrusiveness forms a new institutional framework of the interaction between the information society and the social action sphere as well as a new type of links between information and social processes. It is relevant to discuss not only new forms but rather new formats of social institutionalization that develop along the lines of the model of socio-communicational hybridity that is a specific form of manifestation of the specific social networks that have been formed under the conditions of the indivisibility of the social and communicational spaces. Socio-communicational hybridity becomes one of the major and quite effective forms of the organization of the contemporary communicational environment and one of the instruments of the involvement of the individuals as well as different social groups in social processes.
Downloads
References
Борисова Е. Г., Манохин И. В. Феномен «Болотной площади» как свидетельство формирования нового социально-политического типа в России// Вестник Московского государственного лингвистического университета, Выпуск 3 (742), 2016, сс. 129 - 144
Ван Дейк Т. Дискурс и власть. Репрезентация в языке и коммуникации. Пер. с англ. – М.: Книжный дом «Либроком», 2013, 337 с.
Гурьянова А.С. Новояз интернет-среды: к проблеме исследования //Филология и литературоведение, N9 (48), 2015. Электронный ресурс. URL:http://philology.snauka.ru/2015/09/1696
Диамандис П., Котлер С., Изобилие: Будущее будет лучше, чем вы думаете. Пер. с англ. – М.: Издательство АСТ, 2018, 608 с. Сс.114-115
Диманс С.Л., Левичева В.Ф. Люди и нормы: институты VS неформальные практики. – Москва: Ключ-С., 2018 – 304 с.
Егорченков Д.А., Данюк Н.С. Теоретико-идеологические подходы к исследованию феномена «гибридных войн» и «гибридных угроз»: взгляд из России// Вестник Московского университета. Серия 12. Политические науки. N 1, 2018, январь-февраль, сс. 26-48.
Ратти К., Клодел М. Город завтрашнего дня. Сенсоры, сети, хакеры и будущее городской жизни. Пер. с англ. – М.: Издательство Института Гайдара, 2017, 248 с.
Лахманн Р. Дискурсы фантастического. Пер. с нем. – М.: Новое литературное обозрение, 2009, 384 с.
Лиллекер Д. Политическая коммуникация. Ключевые концепты. Пер. с англ. – Харьков: Издательство «Гуманитарный центр», 2010, с. 244
Луман Н. Общество общества. Кн. 1, Общество как социальная система. Пер. С немецкого. – М.: Издательство «Логос», 2011, 640 с.
Маклюэн М., Фиоре К. Война и мир в глобальной деревне. Пер. с англ. – М.: АСТ, Астрель, 2012, 219,[5] с.
Парсонс Т. О структуре социального действия. Пер. с англ. – М.: Академический проект, 2018, - 435 с. (Теория обществ).
Пентленд А. Социальная физика. Как распространяются хорошие идеи: уроки новой науки. Пер. с англ. – Москва: Издательство АСТ, 2018, 351, [1] с.
Урри Дж. Мобильности. Пер. с англ., вступительная статья Н. А. Харламова. – М.: Издательство и консалтинговая группа «Праксис», 2012, 578 с.
Шваб К., Дэвис Н., Технологии четвертой промышленной революции. Пер. с англ. – Москва: ЭКСМО, 2018, 320 c.
Aruguete N., Calvo E. Time to Protest: Selective Exposure, Cascading Activation, and Framing in Social Media Journal of Communication, Volume 68, Issue 3, June 2018, Pages 480–502. https://doi.org/10.1093/joc/jqy007
Bennett A. Subcultures or Neo–Tribes? Rethinking the Relationship between Youth, Style and Musical Taste // Sociology. 1999, 33(3), Р. 599–617. https://doi.org/10.1177/S0038038599000371 URL:https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/S0038038599000371
Craig R.T. Communication Theory as a Field// Communication Theory, 9, May 1999, pp.119-161
Fuchs Ch. From Digital Positivism And Administrative Big Data Analytics Towards Critical Digital And Social Media Research// European journal of communications. First published January 6, 2017. Цитируется по электронному ресурсу. URL:https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0267323116682804