Medical Communication Practices on the Internet: A Logical-Combinatorial Approach to Typology
Abstract
This article explores the issue of how the emergence of new communication practices on the Internet is transforming the medical profession. With the rapid growth of the global communication platform, the amount and accessibility of information, including medical information, is increasing significantly. This has led to a shift in the medical communication landscape, particularly in the field of medical communication.
Given the limited knowledge of medical communication practices on the internet, the authors aim to investigate the nature and characteristics of these practices and classify them.
In their research, the authors examined the fundamental theoretical approaches to defining the concepts of "social communication" and "social practices," and identified the unique aspects of communication in the online environment.
Partly the study focused on the Institute of Medicine and the specifics of communication within it.
Downloads
References
Адамьянц, Т. З. (2018). Социальные коммуникации: учебник для академического бакалавриата (2-е изд.). Юрайт.
Бурдье, П. (2001). Практический смысл (А. Т. Бикбов, К. Д. Вознесенская, С. Н. Зенкин, Н. А. Шматко, пер.). Алетейя.
Бурдье, П. (2005). Социальное пространство: поля и практики (Н. А. Шматко, пер.). Алетейя.
Бурдье, П. (2007). Социология социального пространства (Н. А. Шматко, пер.). Алетейя.
Вебер, М. (1990). Основные социологические понятия (М. И. Левина, пер.). Прогресс.
Гидденс, Э. (1995). Последствия модерна (Н. Л. Полякова, пер.). ИНИОН РАН.
Гидденс, Э. (2003). Устроение общества: Очерк теории структурации (2-е изд.). Академический Проект.
Дридзе, Т. М. (1984). Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации (2-е изд.). Наука.
Дридзе, Т. М. (1996). Социальная коммуникация как текстовая деятельность в семиосоциопсихологии. Общественные науки и современность, (3), 145–152.
Дридзе, Т. М. (1998). Экоантропоцентрическая парадигма в социальном познании и социальном управлении. Человек (2), 95–105.
Дридзе, Т. М. (2000). Экоантропоцентрическая модель социального познания как путь к преодолению парадигмального кризиса в социологии. Социологические исследования (2), 20–28.
Луман, Н. (1995). Что такое коммуникация? (Д. В. Озирченко, пер.). Социологический журнал (3), 114–125.
Луман, Н. (2004). Общество как социальная система (А. Антоновский, пер.). Логос.
Решетников, А. В. (2007). Социология медицины. ГЭОТАР-Медиа.
Ходяков, В. В. и Федосеев, С. В. (2008). Интернет как средство массовой коммуникации. Фундаментальные исследования (11), 68–70.
Шилова, В. А. (2015). Коммуникативное поле управления: теория, методология, практика. Логос.
Шилова, В. А. и Яковлева, А. А. (2021a). Потребление информации как форма проявления идентичности (Часть 1). Коммуникации. Медиа. Дизайн, 6(2), 98–119.
Шилова, В. А. и Яковлева, А. А. (2021b). Потребление информации как форма проявления идентичности (Часть 2). Коммуникации. Медиа. Дизайн, 6(3), 129–47.
Шилова, В. А. (2022). Ключевые подходы к выявлению и применению критериев оценки территориальных и социально-территориальных неравенств в региональном разрезе. Социологическая наука и социальная практика, 10(4), 96–112.
Шилова, В. А. и Гусейнова, К. Э. (2023). Включенность населения в социальное пространство управления регионов как фактор территориального неравенства. Вопросы управления, 17(6), 84–98.