End-to-end digital technologies of "industry 4.0" in advertising and PR (Adtech cases)

  • Nikita Sergeevich Samoilenko Moscow International University
Keywords: End-to-end digital technologies of industry 4.0, end-to-end technologies in advertising and PR, Adtech

Abstract

The article is devoted to the study of examples of the implementation of end-to-end digital technologies in professional advertising and PR activities. The main purpose of the work is to analyze the main end-to-end technologies and present specific cases of their implementation in the commercial activities of companies. As part of the study, a crowdsourcing project is presented to compile a matrix for the implementation of end-to-end digital technologies in advertising and PR activities. Conclusions are formulated regarding the prospects for the use and study of these technologies in the media context.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nikita Sergeevich Samoilenko, Moscow International University

Candidate in Philology, Associate Professor

References

Айвазова, М. А. (2021). Индустрия 4.0: Влияние на экономическое развитие. Вестник науки, 1(34), 61–63.

Бандеролька. (2022). Доставка товаров из США и Европы в Россию. https://qwintry.com/ru

Виленский, П. Л. (1998). Оценка эффективности инвестиционных проектов. Дело.

Гладилина, И. П. (2021). Современные управленческие технологии и индустрия 4.0. Финансовые рынки и банки, 12, 21–23.

Жаринов, И. О. (2021). Управление бизнес-процессами на фабриках индустрии 4.0. Известия СПбГЭУ, 4(130), 93–97.

Кантышев, П. (2016, 15 июня). Газпромбанк и квантовый центр запускают первый защищенный квантовый канал. Ведомости. https://www.vedomosti.ru/technology/articles/2016/06/16/645511-gazprombank-kvantovii-tsentr

Кузюк, Д. (2022, 6 мая). К сфере криптовалют подключаются люксовые бренды. 2bitcoins. https://2bitcoins.ru/novye-lyuksovye-brendy

Мова, Я. А. (2020). Технологии распределенного реестра в цифровой экономике. Международный журнал гуманитарных и естественных наук, 5(2), 26–31. https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologii-raspredelennogo-reestra-v-tsifrovoy-ekonomike/viewer

Морхат, П. М. (2017). Искусственный интеллект: правовой взгляд: научная монография. РОО «Институт государственно-конфессиональных отношений и права». Буки Веди.

Паспорт Национальной программы «Цифровая экономика Российской Федерации». (2018, 24 декабря). Правительство России. http://static.government.ru/media/files/urKHm0gTPPnzJlaKw3M5cNLo6gczMkPF.pdf

Теняев, С. (2022). Встречайте, TenCard - первая вечная бизнес-визитка, привязанная к профилю в TenChat! Tenchat. https://tenchat.ru/post/4218?utm_source=b38a2762-1c18-41de-bf18-a943603119ce

Указ Президента РФ от 7 мая 2018 г. N 204 "О национальных целях и стратегических задачах развития Российской Федерации на период до 2024 года". (2018). Гарант. https://base.garant.ru/71937200/

Усенков, Д. Ю. (2006). Виртуальная реальность. КИО, (5), 76–82. https://cyberleninka.ru/article/n/virtualnaya-realnost-1

Цхададзе, Н. В. (2020). Индустрия 4.0: концепция воздействия на экономику. Инновации и инвестиции, 7, 43–45.

Цюни, В. (2021). Траснформация концепции маркетинга в результате развития цифровых технологий. Вестник науки, 6–1(39), 68–75.

Albert. (2022). Artificial intelligence marketing solution. https://albert.ai

Apple. (2022). Предпросмотр в Appstore. https://apps.apple.com/ru/app/ikea-place/id1279244498

Builtin. (2022, July 1). Top Adtech companies. https://builtin.com/companies/type/adtech-companies

Builtin. (2022, July 1). Lucidity. https://builtin.com/company/lucidity

Framestore. (2015, February 26). Merrell 'Trailscape' | Framestore VR Studio [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=efd6WhPmT.yU

Genesis_Worldwide. (2021, April 2). Genesis brand night [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=ead2Efblvxk

Klark, L. (2014, September 16). Google outside: the inside story. Wired. https://www.wired.co.uk/article/google-outside

Schwab, K. (2017). The Fourth Industrial Revolution. Currency; Illustrated edition.

Schwab, K., & Malleret, T. (2020). COVID-19: The Great Reset. Agentur Schweiz.

Rosinger, E.E. (2004). Basics of Quantum Computation (Part 1). CornellUniversity. https://arxiv.org/abs/quant-ph/0407064

Sostav. (2019, 19 апреля). BurgerKing поможет майнить криптовалюту Вконтакте. https://www.sostav.ru/publication/burger-king-pomozhet-majnit-kriptovalyutu-vkontakte-36816.html

zweizwei. (2017, 10 февраля). Minsk 2016 Dronelapse [Видео]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=wvNvAW0C5_8

DToday. (2014, 7 марта). 3D печать как средство прямого маркетинга. https://3dtoday.ru/industry/3d-pechat-kak-sredstvo-pryamogo-marketinga.html

Published
2022-10-10
How to Cite
SamoilenkoN. S. (2022). End-to-end digital technologies of "industry 4.0" in advertising and PR (Adtech cases). Communications. Media. Design, 7(3), 24-38. Retrieved from https://cmd-journal.hse.ru/article/view/14644
Section
Scientific Articles